הסופה הגדולה • שלג כבד מהצפון ועד ירושלים

    בנצי לייזרוביץ - צילום: אריאל שרפר 1 Comment on הסופה הגדולה • שלג כבד מהצפון ועד ירושלים
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הירושלמים קמו הבוקר (שישי) לירושלים של לבן לאחר שעשרות סנטימטרים של שלג הצטברו הלילה והבוקר בבירה. אבל לא רק בירושלים, הלבן כיסה גם את אבו גוש, אריאל, גוש עציון, קריית ארבע, הגליל העליון ורמת הגולן.

    הכבישים לירושלים חסומים והתנועה בבירה אסורה עד לפינוי השלג מהכבישים.

    שלג גם ירד ביישובים הדרוזים שעל הכרמל ובאוניברסיטת חיפה וגם בכרמיאל, בנצרת עילית ובמעלה גלבוע, בקריית-שמונה, בכמה יישובים בעמק החולה, ואפילו מעט בבאר שבע הדרומית. הלימודים ביישובים שבהם ירד שלג וביישובים נוספים בוטלו.

    עד כהם נמדדו בעיר הבירה 25 ס"מ של שלג, בקיבוץ אלרום שבצפון רמת הגולן 30 ס"מ, בצפת 30-40 ס"מ, במנרה 15-20 ס"מ, במטולה 25 ס"מ, בכפר הוורדים שבגליל המערבי 2-5 ס"מ. ביישובי בנימין גובה השלג הגיע ל-15-20 ס"מ ובגוש עציון ירדו 25-30 ס"מ. שלג ירד גם בערד, בירוחם, בדימונה, בבאר שבע וביישוב מיתר שסמוך לה.

    הסופה הורגשה הייטב גם באיזורים אחרים. בתל-אביב, גבעתיים, רמת-גן, פתח-תקווה, אלעד ובמקומות נוספים באזור גוש דן ירד הלילה והבוקר ברד כבד.

    כאמור, התחבורה הציבורית מירושלים ואליה מושבתת. גם קווי האוטובוס בתוך העיר לא פועלים. יצוין, כי מפעילה כמה קווי חירום: הדסה עין כרם – תחנת רכבת קלה הר הרצל (506) קמפוס הר הצופים – שדרות אשכול (507), הר חומה -דרך חברון (509), נווה יעקב -פסגת זאב (511), תלפיות מזרח -דרך חברון (515). גם התחבורה הציבורית בתוך צפת מושבתת.

    גשמי ברכה: בעקבות הגשמים עלה מפלס הכנרת מאז אתמל בבוקר ב-5.5 ס"מ. בסך הכול מתחילת המערכת עלה המפלס ב-8 ס"מ וגובהו 212.28- מתחת לפני הים.

    עדכון מחברת נתיב אקספרס: החל משעה 19.30: קווי 361 חיפה צפת מחיפה צומת 7 עולים לצפת דרך אליפלט חזרה לחיפה. קו 367 מנהריה לצפת דרך חורפיש אינו עובד, קו 5 צפת מירון לא עובד, כל הקווים לירושלים,בני ברק, אשדוד, בית שמש, קרית גת, עפולה לא עובדים קווי בית ג'אן כרמיאל ובית ג'אן פנימי 6 14 15 לא עובדים. קווי 28 27 עד צומת אידמית,קו 511 קרית שמונה צפת עד/מ ראש פינה, שירות עירוני צפת לא עובד.

    עקב השלג שהחל לרדת בצפון ובמרכז הגולן, לא יתקיימו מחר לימודים בכל בתי הספר במועצה אזורית גולן, והסעות לא יצאו למוסדות החינוך. לגבי גני הילדים תתקבל החלטה מחר ב-06:00. הלימודים מחר בנצרת עילית מבוטלים בכל מוסדות החינוך. מועצה אזורית גליל תחתון קיבלה החלטה על ביטול הלימודים בחינוך המיוחד וברגיל מחר וזאת בתאום עם המשרד ועם החינוך ההתיישבותי.

    עדכוני כבישים
    תמונת מצב- כבישים חסומים: כביש 98, צומת המפלים. כביש 91, צומת השריון. כביש 978, צומת ווסט. כביש 99, צומת מפל סער. צפת,כל הכניסות סגורות. כביש 89, צומת חורפיש, צומת סאסא, צומת חירם, צומת גוש חלב. כביש 866, צומת פרוד. כביש 6, בן מחלף בן שמן לנחשונים לשני הכיוונים הצטברות של ברד על הכביש.
    כביש 1 לטרון – ירושלים, וכן כביש 443 שילת – ירושלים, לשני הכיוונים, נסגרו לתנועה בשל הצטברות גדולה של שלג על הצירים. כביש 375, נסגר לתנועה מצור הדסה – לצומת אלה. כביש 395, נסגר לתנועה מצומת אשתאול – לצובה. הסגירות לשני הכיוונים.

    עדכון 21:00

    בהוראת משרד התחבורה הופסקה התחבורה הבין עירונית לירושלים. ניתן להיכנס ולצאת מירושלים באמצעות רכבת ישראל. ככה״נ כביש מספר 1 וכביש 443 חסומים לסרוגין כל הלילה. הופסקו קווי סופרבוס בבית שמש ופרוזדור ירושלים.

    גולן

    עדכון תנועה חסימות צירים מאגף התנועה: כביש 99, ממפל סער לנווה אטיב. כביש 91, מצומת השריון לעין זיוון. כביש 98, מצומת מפלים לצפון. כביש 89, מחורפיש לסאסא. וגוש חלב לחירם כביש 866, מצומת פרוד לצפון.

    יהודה

    מחר (שישי) לא יתקיימו לימודים במועצה המקומית אפרת ובכל יישובי גוש-עציון.

    בכל מערכות החינוך בהר חברון אין לימודים מחר,כולל במעונות וגנים,וכן במוסדות לחינוך מיוחד. כמו כן אין הסעות חל״פ מחר.

    שלג החל להיערם ברחבי המועצה האיזורית הר חברון ומפלסות עובדות לפתוח כבישים. נחסם הכביש מבית חגי לגוש עציון. המועצה מפעילה חמ"ל מיוחד למקרי הצורך, גנרטורים חולקו בישובים וכן מפלסות מפוזרות ברחבי הר חברון.

    צפת

    בשל הצפי להתחזקות השלג הלילה ומחר, הוחלט לא לקיים מחר לימודים בכל מסגרות החינוך בצפת.

    התחזית

    הטמפרטורות החזויות להלילה ולמחר: קריית שמונה 1- עד 7, קצרין 1- עד 4, צפת 2- עד 3, טבריה 11-3, נצרת 8-0, חיפה 10-4, תל אביב 10-5, ירושלים 1- עד 3, אשקלון 11-5, עין גדי 15-10, באר שבע 10-3, ערד 7-2, מצפה רמון 1- עד 4, אילת 15-9.

    מחר (שישי) ימשיך להיות גשום וסוער ושלג ימשיך לרדת בהרי הצפון והרי המרכז. משעות הצהריים ייחלשו המשקעים בצפון וגשם ושלג יירדו בעיקר במרכז ובדרום. הים התיכון יהיה סוער עם גלים בגובה 6-4 בחוף. בשבת בבוקר עדיין ירדו גשמים ברוב אזורי הארץ ובהרי הצפון עדיין ייתכן שלג. לקראת הצהריים הגשם ייחלש וייפסק בהדרגה. צפויה התחממות קלה. יום ראשון יהיה מעונן חלקית עם עלייה משמעותית בטמפרטורות.

    ירושלים

    עיריית ירושלים הודיעה שמחר לא יתקיימו לימודים בבתי הספר, גני הילדים, מעונות היום, החינוך המיוחד והמשפחתונים.

    במסגרת ההיערכות והחשש מחסימת צירים, הוצבו בירושלים שישה נגמ"שים, וברחבי יהודה ושומרון הוצבו 12.

    נמסר כי בלילה שבין חמישי לשישי לא יפעלו קווי הלילה הבאים באיזור ירושלים: 101,102,103,104,105,106,107,260,264,267,480.

    כחלק מהיערכות עיריית ירושלים לקראת השלג ולאור הענות הרבה וההצלחה הגדולה באירוע השלג הקודם פתח שוב יצחק פינדרוס חבר מועצת העיר ומחזיק תיק תפעול מוקד פניות לתושבי ירושלים בלשכתו, תוך שהוא דואג לאיישו ע"י מערך של מתנדבים יחד עם עובדי הלשכה המסורים.

    החמ"ל החל לפעול מהיום יום חמישי בשעות הבוקר לאורך כל היום והלילה שבין חמישי לשישי וימשיך לפעול גם במהלך יום שישי עד כניסת השבת.

    במסגרת ההכנות להקמת החמ"ל המיוחד נוצר קשר עם כל הגופים האחראים על מערך החירום וההצלה, שבאמצעותו ניתן יהיה להכווין את הפונים לגורמים הרלוונטיים, ולסייע להם לקבל מענה אמין ומדויק.
     
    עם תחילת היערמות השלג אף יעשו סיורים בשטח ע"י צוות מיוחד שיבדוק את הדברים מקרוב ויסייע אי"ה לפתרון בעיות תוך זמן קצר ביותר.
    מנהל מחוז י-ם בחברת החשמל פנה בשעה האחרונה למ"מ ראה"ע יוסי דייטש באמצעותו להעביר בקשה לציבור החרדי בפרט בי-ם. "להקדים את האפיות ככל שאפשר להיום ולא לחכות למחר שאז צפוי עומס יתר על מערכות החשמל דבר שעלול להביא להפסקות חשמל בפרט בשכונות גאולה ועוד. אנו פונים לציבור לעשות מחשבה מה בוער ודחוף בענין שימוש בחשמל כדי שלא נגיע למצב של חילולי שבת והפסקות מיותרות"
    ביתר

    גם בביתר עילית נשלמות ההכנות לשלג: צוותי החירום של עיריית ביתר עילית, בשיתוף הצבא, המשטרה, מע"צ, חברת החשמל, ומתנדבי הצלה ביתר כולל יחידת המתנדבים בג'יפים, סיימו את היערכותם לשלג הקרוב.

    ראש העיר מאיר רובינשטיין יחד עם מחזיק תיק שפ"ע יעקי הרשקופ ומנהל מח' שפ"ע יוסי יונה, סיירו בכל מוקדי ההכנות ובדקו את מוכנות הצוותים ואת הצרכים השונים.

    רובינשטיין אמר כי "עיריית ביתר נערכה בכוחות מתוגברים, כולל ייעול והפקת לקחים מהאירועים הקודמים. המפלסות פרוסות בכל הצמתים, בעיר ומחוצה לה. כל הכוחות מתואמים ביניהם, נציגי המשטרה והצלה ביתר יושבים בחמ"ל שבמוקד החירום העירוני בניהולו של גיא עקריב, על מנת לסנכרן בין כלל הגורמים, ובעז"ה נעבור בשלום את השלג הצפוי".

    בעיריית ביתר קוראים לתושבים שלא לנסוע ברכבים הפרטיים עם תחילת השלג. מעבר לכך שמדובר בסכנת נפשות, הרכבים התקועים חוסמים את מעבר רכבי החירום וההצלה.

    השם שנבחר

    השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' אמר אחרי התייעצות עם ראש הממשלה והמפכ"ל כי "מדברים על 30-50 ס"מ שלג בירושלים", וכינוי הסופה הוא: "סופת שלגים – פתיתים לבנים 3".

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר על הערכות לסופה כי "המטרה היא להציל חיים ולמנוע אבידות בנפש. צריך לדאוג לאספקת חשמל סדירה ולפתיחת צירים. יש הכנה טובה מאוד, במיוחד בטיפול הקשישים". גם המפכ"ל דנינו התחייב: "אנחנו מוכנים, כל הלקחים הופקו כדי שאזרחים לא ייכנסו למלכודות שלג".

    מערת המכפלה

    ממנהלת מערת המכפלה נמסר כי בשל תנאי מזג האוויר תסגר מערת המכפלה הערב בשעה 19:30. כמו כן לא תתקיים הערב כניסה לקבר אבנר בן נר.

    שלג בשילה

    שלג בשילה



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אחלה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! תשלחו גם לדרום את השלג…………………….